tiistai 24. tammikuuta 2017

Rv 39+1 ja voihan väsymys!

Muutamana päivänä on nyt tuntunut siltä, että mikään unimäärä ei riitä. Koko ajan väsyttää ja on aivan vetämätön olo. Viikonloppuna nukuin yhden yön melkein kellon ympäri (yöheräyksillä tietenkin) ja viime yönä kävi melkein sama juttu. Kuukahdin eilen jo alkuillasta - taisi olla kauppareissumme Prismaan jo liian rankka minulle. :D Aamulla valvoin jokusen tunnin, kun Pirkko lähti töihin, mutta sen jälkeen laskettelin menemään vielä tunnin, pari. Ja edelleen väsyttää!

Jostain olen lukenut, että suuri unentarve viittaisi alkavaan synnytykseen. Tosin olen lukenut myös, että ennen synnytystä unentarve vähenee ja tuntee itsensä todella reippaaksi. Eli paha tässä nyt on sanoa, onko mitään tapahtumassa lähipäivinä. Tuskinpa. Mielelläni kyllä vaihtaisin nyt edes siihen touhukkaaseen vaiheeseen, jos ei Pena vielä ole tulossa.

Olen ihan yllättynyt siitä, kuinka hyvin olen saanut nukuttua viime aikoina. Välillä toki herään joskus kolmen kieppeillä, kun uni loppuu, ja valvon useita tunteja, mutta jo noin viikon verran olen herännyt ainoastaan, kun vaihdan asentoa. Vessassa käynnit lopettavat unet yleensä kokonaan, joten olen yrittänyt pidätellä öisin niin pitkälle kuin mahdollista, jotta nousemisen takia ei tarvitsisi kärvistellä valveilla. Aika hyvin on toiminut! Suurin piirtein viikko sitten laitoin sänkyyn ison pyyhkeen, jonka päällä nukun, lähinnä sen takia, että hikoilen nykyään niin valtavasti öisin. Jos nyt vedet sattuisivat menemään yöaikaan, suojaisi pyyhe vähän sänkyäkin. Luulen, että juuri tuo pyyhe on auttanut nukkumaan paremmin, kun lakanat eivät koko ajan tunnu aivan märiltä. Viime yönä otin kaverikseni vielä pienen pyyhkeen, jolla sitten yön aikana pyyhin välillä hikeä pois. Ihanaa. :/ Olen kuullut, että hikoilu vissiin pahenee synnytyksen jälkeen, mutta ei sitä kaiketi loputtomiin voi kestää. Ainakin toivon niin.

4 kommenttia:

  1. Tohon hikoiluun näin vitsikkäästi kommentoiden yhden tuttuni suusta; "raskauden jälkeen ymmärtää, että tyynyssä on kahden sijaan neljä puolta" :Ddd

    VastaaPoista
  2. No toi on just tota:D Yrität saada selkoa mitkä oireet vois viitata alkavaan synnytykseen, mutta joudut toteamaan että mikä vaan voi viitata siihen. Väsymys, pirteys, masennus, iloisuus, kovat supistukset, ei supistuksia ollenkaan. Loppujen lopuks vaikka kaikkia mahdollisuuksia olin miettinyt ja kokoajan tuntosarvet pystyssä kaikille oireille, onnistui synnytyksen alku tulemaan ihan puskista sellaisella hetkellä kun oli varma ettei se ala:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta! :D Yritän parhaani mukaan olla analysoimatta mitään tuntemuksia, mutta aika mahdotonta tuo on. Koko ajan tulee miettineeksi, voisiko tämä nyt olla jotain.

      Luulen kans, että synnytys pääsee joko yllättämään täysin tai sit menee käynnistykseen.

      Poista